Pro každou firmu je nezbytně zapotřebí mít místo, kde je tato zaregistrována, kde sídlí. Pro každou je třeba mít nějaký objekt, ve kterém by ji mohli najít všichni, kdo ji chtějí nalézt, od zákazníků po úředníky. Protože aby byla firma k něčemu užitečná, musí ji být v první řadě možné někde najít a kontaktovat. Bez toho by se to neobešlo.
A co to pro takovou firmu v praxi znamená? V optimálním případě to, že si její majitel pořídí nějaký ten nemovitý objekt, ve kterém si svoji firmu úředně zaregistruje a pak právě tento používá coby své firemní sídlo. To je ten nejlogičtější způsob, jaký asi každého z nás napadne. Koupit si nějaký dům nebo aspoň kancelář či provozní objekt nám připadne nejnormálnější.
Jenže ono zrovna takové řešení není nejšťastnější. Ne že by snad podnikatelé pro své firmy podobné objekty jakožto firemní sídla nechtěli mít, ale bývá to řešení někdy sotva dostupné a vesměs i docela drahé. Kdo by si chtěl nemovitost jakožto firemní sídlo koupit, musí počítat s vysokými cenami a výdaji, jež si často zkrátka nemůže při výši svých příjmů dovolit, a snadno nám dojde i to, že když chce řada firem své sídlo v určitém konkrétním místě, které je žádoucně atraktivní, nemohou být všechny uspokojeny, protože tolik žádaných nemovitostí v daném místě není.
A tak se hledají i nějaká ta cenově dostupnější, a přesto stále dostupná a atraktivní místa, kde by se firmy daly zaregistrovávat. A jednou z takových možností je i virtuální sídlo firmy Brno.
Výhodou i podstatou takového virtuálního sídla je skutečnost, že se podnik zaregistruje v cizím objektu. Což lze pochopitelně učinit jenom v případě, že s tím majitel takové nemovitosti souhlasí, ale učinit tak po dohodě lze. A firma tak získá za příznivou cenu místo, kde může být oficiálně dostupná, i když toto místo není její. Dá se tu vyřídit kontakt s veřejností, dá se to využít k vylepšení image firmy, jež by jinak tak dokonalý reprezentativní objekt neměla. A to se vyplácí.